دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۴۴:۳۳

دولت و بخش خصوصی زیرساخت‌های کشتی‌سازی داخلی را تقویت کنند

باشگاه خبری فراساحل: رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی با بیان اینکه کره جنوبی کشوری صاحب نام در صنعت کشتی سازی است، گفت: دولت و بخش خصوصی باید زیرساخت‌های کشتی سازی در داخل را تقویت کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، ابوذر ندیمی با اشاره به گسترش همکاری ایران و کره جنوبی در بخش کشتی سازی گفت: ما باید از هر کشوری که تکنولوژی و فناوری های برتر و نوین دارد، دانش تولید آن را کسب کرده  و به تولید بومی این تکنولوژی‌ها در داخل دست پیدا کنیم، کشور کره جنوبی در صنعت کشتی سازی جزو کشورهای صاحب نام است که باید از تجربیات این کشور بیشتر استفاده کرد.


نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استراتژی اصلی اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی است، افزود: البته این نباید کشور را از ابتکارات نخبگان دانشگاهی و مراکز پژوهشی بی‌نیاز کند و سبب غفلت از علم جوانان و نیروها و پتانسیل‌های داخلی شود.

سهم بالای صنایع دریایی در اشتغال زایی
ندیمی ادامه داد: انتقال فناوری‌های کشتی‌سازی کره‌ای‌ها باید به همراه سرمایه‌گذاری و کار مشترک باشد. وی با اشاره به اشتغال زایی بالای صنایع دریایی و شرکت‌های فعال در این حوزه،‌ اظهارداشت: استفاده از تجهیزات و تولیدات داخلی در صنعت کشتی سازی، سهم به سزایی در افزایش اشتغال وافزایش سهم صنایع دریایی در اقتصاد دارد و باعث رونق شرکت‌های فعال در این حوزه می‌شود.

ایران در آینده‌ای نه چندان دور به یک برند کشتی‌سازی تبدیل شود
وی با بیان اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران در زمان تحریم قطعات را با چند برابر قیمت واقعی خریداری می‌کردند، اظهار داشت: دستاوردهای علمی و فنی که در طول سال‌های سال توسط محققان کشور در عرصه کشتی سازی حاصل شده باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد و با اتصال به یک کشور صاحب برند همانند کره جنوبی در این زمینه از تجربیات و تکنولوژی آنها استفاده کرد تا به افتخاری برای کشور تبدیل شود. رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی با تاکید بر اینکه دولت و بخش خصوصی باید زیرساخت‌های کشتی سازی در داخل را تقویت کنند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های دریایی کشور، جمهوری اسلامی باید در آینده‌ای نه چندان دور به یک برند کشتی سازی تبدیل شود و انواع شناورها و کشتی‌های غول پیکر در کشور ساخته شود.



  کد خبر : 1571
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :